Hand by Suri

2011-05-11 11:32:24
Hand by Suri kép

Bizonyára sokan ismeritek \"Surit\" régen egy vezetõ motorkereskedésben sokunkat segített hozzá jobb köridõk,menet tulajdonságok és számos élmények megvalósítására. Nemrég saját szerelõ mûhehelyt nyitott ahol továbbra is várja régi és új ügyfeleit..

Sziasztok!

Suri vagyok, alias Surányi Zoltán. Húsz évvel ezelõtt kezdtem szerelni, elsõ munkahelyem egy Peugeot szerviz volt. A cég - az autók árusítása mellett - konténerszámra hordta be a motorokat Japánból, én ezeken tanultam meg a japán motorok szerelésének minden trükkjét. Aki állított már talpra konténeres gépeket, az tudja, hogy itt a létezõ össze hibával találkozni lehet, nem egyszer egyetlen példányon belül.

\"\"

\"Figyeled! Bajusz, haj és susogós mackó..., jó rég volt\"

Ezután egy darabig szabadúszóként tevékenykedtem, fõleg riasztókat, és elektromos extrákat szereltem. Innen értek annyira a motorok elektromos részeihez. A legtöbb motorszerelõ ódzkodik hozzányúlni a motorelektronikához, mert nem értenek hozzá, nem szeretnének baj csinálni. Nekem az elektromos hibák javítása a specialitásom.

2002-tõl a Yamaha Hungaria központi szervizében dolgoztam, módszeresen tanultam meg a modern motorok minden titkát. Bronz és ezüst fokozatú Yamaha szerelõkét hagytam ott õket, amikor az importõr szervize megszûnt. Ezután egy darabig egy vezetõ Suzuki márkakereskedés szervizét vezettem.

\"\"

\"Egy motoros magazinban rendszeresen szakértettem\"

2008-ban indítottam el saját vállalkozásomat Gödöllõn. Itt saját elveim és elképzeléseim szerint dolgozom, ügyfeleimmel közvetlen kapcsolatot ápolok, és nekik nem kell kifizetniük egy szalon hatalmas rezsiköltségét.

\"\"

\"Családias hangulatú kis szervizem\"

Engem sokkal jobban érdekel az, hogy akik nálam szereltetik a gépeiket, elégedetten távozzanak, mint az, hogy gyorsan megtömhessem a zsebeimet. Nekem az a legjobb reklám, ha egy elégedett motoros elmondja a haverjainak, hogy talált egy korrekt szerelõt, így azután õk is eljönnek hozzám.

\"\"

Árak

Figyelted? Álltalában amikor bemész egy márkaszervizbe, és megkérdezed, hogy mennyi pl. egy idõszakos szerviz, akkor nem azt mondják neked, hogy ennyi meg annyi, hanem elkezdenek matekozni: 2 vagy 3 óra munkaidõ, óránként valamennyi plusz áfa, meg az alkatrész, 3 vagy 4 liter olaj, attól függ, stb... Kiszámolod magadnak kb. mennyi lesz (tól-ig), de a végén biztos a max. értéket fizeted, vagy kicsit többet.

Nálam másképp van. Az olyan munkáknál, mint pl. az idõszakos szerviz vagy a teleszkópolaj csere, elõre meg tudom mondani, hogy mennyit fogsz fizetni. Ez függ attól, hogy milyen motorról van szó, de nem függ attól, hogy nézel ki, mivel nálam nem pofára megy az árazás.

Amikor valamiért elhozod hozzám a motorodat, már akkor elõtte, telefonon tudok mondani neked egy közelítõ árat a szükséges beavatkozásra. Aztán amikor saját szememmel látom, hogy milyen állapotban van a motor, milyen nehézségek adódhatnak menet közben, meg tudom mondani mennyibe fog kerülni a konkrét javítás, szervizelés. Persze meglepetések mindig adódhatnak (pl. egy végét járó alkatrész, vagy valami más, amit jobb kicserélni). Ilyenkor, ha itt vagy, Te is látod, hogy mi a hiba, ha nem vagy itt lefotózom neked, felhívlak telefonon, elmondom mi a probléma, és közösen kitaláljuk a legjobb megoldást.

Neked nem kell megvenned semmit elõre. Én minden alkatrészt, kellékanyagot beszerzek, ráadásul nagyon jó áron adom tovább, ezért neked felesleges azzal veszõdnöd, hogy innen-onnan összeszedd a cuccokat. Persze, ha hozod magaddal az sem baj, csak ne legyen gagyi cucc. A rossz minõségû alkatrészektõl irtózom, és nem is fogok soha semmit beleépíteni a motorodba, amirõl nem vagyok meggyõzõdve, hogy jó minõségû. Munkáimra rendes garanciát vállalok (nem kapugaranciát: kilépsz a kapun és lejár), nem szeretném a drága idõmet arra pazarolni, hogy ócska alkatrészek miatt kétszer dolgozom.

Íme, néhány közelítõ ár, hogy tudd, mire számítsál. A kenõanyagok minden esetben MOTUL termékek, de kérésre természetesen más is alkalmazható (pl.: Castrol, Repsol).

Idõszakos szerviz (olajcsere) olajjal és szûrõvel együtt, plusz átvizsgálás
Pl.: Suzuki GSX-R600 15 000 Ft-tól

Teleszkópolaj csere olajjal együtt:
Típustól függetlenül 10 000 Ft

Teleszkópszimering csere olajjal és szimeringgel együtt:
10 000 Ft + a szimering ára (2.300-10 000 Ft)

Szelephézag ellenõrzés:
3.000-10 000 Ft

Szelephézag ellenõrzés, beállítás:
csavaros: 4.000-8000 Ft
lapkás: 12 500 Ft + a lapkák ára (500-2500 Ft/db)

Gumicsere kerék ki- és beszereléssel, centrírozással együtt:
2-3000 Ft/kerék

Fékbetét csere:
Ha nálam veszed meg a betétet, akkor ingyenes

Alkatrész árak (ízelítõ):
Motul 5100 10W-40: 2900 Ft/liter
Lengéscsillapító olaj: 3500 Ft/liter
Olajszûrõ:  800-2500 Ft
Légszûrõ: 1000 Ft-tól (Hiflofiltro ,Meiwa)
Fékbetét (Newfren, Lucas organikus, szinter, verseny): 2.500-9000 Ft

Az itt szereplõ árak nettóban értendõk.

További infók http://motorszerelo.com/